Semestertider….

Välkommen till Skötselbolaget……..
En av våra viktigaste funktioner på Skötselbolaget är just felanmälan och inkommande kundsamtal.
När både John K Romin, vår servicesamordnare och vår nyaanställde kundsamordnare Martin De Gant är på ledighet, så hoppade jag in i Johns lilla ”bur” och tog hand om felanmälan och arbetsplanering.
Jag har under veckan tagit emot runt 400 samtal från kunder, hyresgäster, leverantörer, samarbetspartners och telefonförsäljare, vilket sätter alla kunskaper på sin spets.
En kundsamordnare på Skötselbolaget skall ha både teknisk och social kompetens för att kunna bemöta alla som kontaktar oss och samtidigt ha fullt samordningsansvar. Som ni förstår, så gäller det att vara på tårna och leverera.
Skötselbolagets personal får alltid lära sig att alla kunder är lika viktiga och att alla våra kunder har ett behov och detta behov ska vi tillfredsställa på bästa sätt.
Eftersom jag älskar statistik så kan jag meddela att vi under veckan har haft totalt 212 inkommande felanmälningar med bland annat 6 allvarliga vattenläckor, blixtnedslag, stopp i avlopp, läckande varmvattenberedare, kylmaskiner som stannat, inbrott i källarförråd, fåglar som har flugit in i en butik, reparation av permobil och mycket annat.

Stort tack till den starka Skötselbolagetstyrka som har jobbat i veckan.
Det som inte ni kan lösa är inte värt att lösa.

Ni är guld värda

Önskar alla kunder och personal en mycket trevlig helg.

 

Roland Andersson